Ssöndag

Jaa fortfarande sjukling här hemma men de e bara o vila för jag ska jobba imorrn =/ Har inte feber så då blir det jobb..
Hade nyss lite fika sällskap av mina och jonna :D tack för att ni orkade komma förbi o hålla mig lite sällskap =)
Tänkte börja fixa nå sen lunch till mig nu men får se va jag hittar i kylen.
Igår gjorde jag en het kycklingsoppa som vart god som faan och prefekt när man e lite sjuk, tänkte dela med mig av denna enkla soppa :D plus, skrapade lite triss i hopp om att bli lite rik haha men nääää =/ ;)
Het krämig kycklingsoppa med vitlöksbaguette:
4 kyckling fileér
2 liter vatten
2 kycklingbuljong tärningar
3 morötter
1 bukett broccol (fryst går oxå bra)
1 röd paprika
Salt o peppar
basilika krydda
timjan
jalapeno krydda
1 creme fraische eller grädde
 
 
Börja med att skära kycklingen i små bitar.
Skala och tärna morötter, tärna broccolin i mindre buketter och tärna paprikan
i små bitar.
 
Koka upp vatten med buljongtärningarna och lägg i morötterna för dom tar längst tid.
Bryn sedan kycklingen med alla kryddor så att den får lite färg (krydda efter smak), kycklingen behöver inte stekas helt klart för att den kommer att  kokas.
Bryn sedan parika i samma stekpanna.
 
Sedan häller du i allt i vattnet med morötterna och låter koka en stund, tillsätt sedan creme fraische  och jag tilsatte en skvätt grädde oxå och låter puttra tills kycklingen blir helt klar och grönsakerna blivit mjuka.
 
Medan soppan puttrar så fixar du vitlöksbaguetterna.
Lägg ugn på 200 grader.
Lägg ca 1 dl olivolja i en skål och pressa i
vitlök, själv tog jag tre st.
Sedan tillsätter du lite salt o peppar.
Bre olivolja blandningen på två baguett halvor, lägg
dom sedan i ugnen tills dom fått lite färg.
servera med soppan :D Bon apetit
 
 
själv hoppade jag baguetterna men sambon fick smaska på dom :D
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tanjapinja.blogg.se

Mitt liv, Mina val, Mina mål

RSS 2.0